Wednesday 16 November 2011

Cosmetice homemade - Şamponul solid

Nu, nu am început să fac cosmetice naturale, doar am început să le folosesc de vre-o 2 luni. Şi, pentru că am petrecut destul timp navigând pe internet şi căutând informaţii şi păreri de la utilizatoare de cosmetice homemade, dar şi de la săpunărese, m-am gândit că sigur mai sunt oameni ca mine care caută păreri şi ceva informaţii în plus nu le strică.
Primele produse homemade pe care le-am admirat au fost cele de la Marillys, la târgurile I love Handmade. Apoi, vara trecută când am mers la Artbutique am cunoscut-o pe Loredana şi produsele Luthelo. Nu am avut ocazia să cumpăr nimic atunci, dar am început temeinic căutările blogurilor, site-urilor şi magazinelor de cosmetice naturale. Aşa am descoperit şi Naen SoapJovisHerbineLavandine şi La Nedeia.
Nu sunt eu chimist, dar ştiu ce înseamnă munca de laborator şi cam asta fac săpunăresele noastre. Şi să stai să dezgropi informaţii şi reţete de la bunici şi străbunici mi se pare o treabă pe cât de dificilă, pe atât de frumoasă.
Pentru că bugetul nu mi-a permis o investiţie masivă în cosmetice naurale ca să pot înlocui toată gama de întreţinere zilnică (adică şampon, balsam, deodorant, cremă de corp, săpun, balsam de buze, cremă de faţă, etc.) am început cu "lunga" mea problemă, părul. Nu mă mai înţelegeam cu nici un şampon din comerţ şi am considerat investiţia într-un şampon solid, natural, foarte bună. Aşa că voi începe cu povestea lor.
Am părul lung până peste talie, vopsit blond (îmi vopsesc doar rădăcinile la câteva luni) şi foarte subţire, dar şi cu tendinţă de îngrăşare. Minunat, nu? Primul şampon solid pe care l-am încercat a fost Blondina blondă de la Naen Soap. Nu am pozat pachetul de la ea, dar arăta foarte bine. Descrierea produsului o găsiţi pe site-ul ei, aşa că nu mai citez şi aici. Miroase foarte bine, spumează bine, e destul de economic (a ţinut o lună). Problema este că părul arăta foarte bine până la nivelul urechii, iar pe lungime părea foarte încărcat. În loc de balsam am folosit oţet de mere în apa de clătire, dar nu a ajutat prea mult. Părul tot încărcat rămânea. Mi-a plăcut că îl puteam pieptăna uşor, dar cam atât. Elena, săpunăreasa Naen Soap a fost foarte amabilă şi mi-a dat sfaturi pentru o spălare corectă şi o clătire şi mai corectă. Drept urmare, fiecare spălare a dus la rezultate din ce în ce mai bune, în sensul că la ultima nu mai aveam decât câteva şuviţe rebele care păreau încărcate.
Dar, pentru că mie îmi place să testez mereu produse noi, până îl găsesc pe cel mai potrivit, următoarea achiziţie a fost de la Jovis. şamponul Herbal Hair Care. Pachetul Jovis a fost la fel de frumos ambalat şi plin de mirosuri divine.
Mor după cutia aceasta de carton, iar biletul de mulţumire scris de mână a fost cireaşa de pe tort!
Din păcate cu şamponul acesta nu m-am înţeles deloc bine. Cred că a fost prea gras pentru mine, chiar dacă spre vârfuri părul meu este uscat de-a dreptul. Nu am scăpat deloc de şuviţele încărcate, iar părul încălcit mi-a mâncat fiecare dimineaţă. Şi mult păr rupt la pieptănat după uscare. Şi nişte încălceli de nu vă imaginaţi. Plus "încărcătura" aferentă şi albicioasă de pe perie. Am schimbat concentraţia de oţet din apa de clătire, dar tot degeaba. Şi când ai plete lungi asta devine o problemă.
Mi-a plăcut mult mirosul, textura, spumarea, dar nu reuşesc în ruptul capului să-mi dau seama de ce nu obţin acelaşi păr curat şi uşor de descurcat ca al celorlalte utilizatoare de şampon solid. Aşa că m-am întors la o iubire mai veche, dar destul de costisitoare, şamponul şi balsamul cu bere de la Manufaktura. Le-am mai folosit acum 2 ani şi am renunţat la un moment dat din cauza preţului. Acum e şi mai mare, dar a fost cel mai bun şampon pe care l-am folosit până acum şi e destul de economic.
Sfaturile mele pentru proaspetele utilizatoare de şampon solid sunt:
- alegeţi un produs care să se potrivească cu tipul vostru de păr
- oţetul de mere este cel mai bun balsam asociat şamponului solid. Dacă îl combinaţi şi cu o mască sau un balsam natural de păr  din când în când, cu atât mai bine
- pentru o spumare corectă şamponul trebuie aplicat pe părul ud, nu umed
- întodeauna aplicaţi de 2 ori şi masaţi bine
- ţineţi cont că apa dură, calcaroasă poate influenţa rezultatele spălării 

Experienţa mea este strict personală, iar produsele prezentate în această postare au fost achiziţionate şi nu primite spre testare. Deci nu m-am înţeles cu nimeni pentru reclamă :))

Îmi pare foarte rău că nu am reuşit să obţin rezultate optime cu aceste şampoane. Cred că nu o să renunţ totuşi la ele şi voi mai încerca şi produsele altor săpunărese, pe rând. Cine ştie, poate există şi şamponul solid  perfect pentru mine.
Următoarele produse de care vă voi vorbi sunt săpunurile naturale. Aşa că fiţi pe fază!
Bineînţeles că aştept şi alte păreri legate de subiect.

7 comments:

  1. Eu am incercat doar samponul solid de la Jovis dar am avut acelasi rezultat, par gras, poate intr-adevar este un sampon mai gras si nu este potrivit pentru parul meu. In rest, folosesc sapunuri jovis de... cred ca s-a facut anul :) si sunt foarte incantata de ele, nici nu ma gandesc sa revin la sapunurile din comert. Sa nu renunti la incercari si sa ne spui si noua :P
    PS. incearca si sapunurile

    ReplyDelete
  2. Ah, ce frumos! Sampon solid am folosit si inca folosesc si eu de la NaenSoap, il ador! Problema cu senzatia de par "siclit" tot Elena m-a sfatuit amabil cum sa o rezolv, inca dinainte de a achizitiona de la ea sapunurile, pt. ca eu foloseam sapun de casa facut de bunicul, dar se terminase intre timp...si aveam nevoie de ceva de incredere..apoi, un fel de balsam folosesc si eu pt clatire: ceai din plante adunate vara (urzica, nuc, musetel, salvie, coada calului, mesteacan...si otet de mere), apoi clatesc iar cu apa, sa nu-mi ramana parul verde datorita ceaiului :) si parul nu mai ramane asa incarcat dupa clatire :) astept noile tale pareri si experimente :D

    ReplyDelete
  3. Mulţumesc pentru comentariu Liana! Am încercat deja un săpun de la Jovis, cel cu ulei de cătină şi suc de morocov şi am povestit despre el în ultima postare de aici. Clar nu mai revin la săpunurile din comerţ!

    ReplyDelete
  4. Mihaela, mulţumesc frumos pentru sfaturi!
    Îmi e dragă ideea de şampon solid, dar pentru părul meu lung deja a devenit prea mare bătaia de cap cu firele încărcate.Aşa că, pentru moment, rămân la şamponul cu bere. La vară sunt gata să încerc din nou, pentru că voi avea şi plantele proaspete la dispoziţie.
    Te mai aştept cu păreri! Aseară am povestit şi despre săpunuri.

    ReplyDelete
  5. Ce surpriza, Ioana, nu stiam ca ai scris pe blog despre experienta cu produsele Naen-Soap :)
    Scriam pe blog ca voi lansa un nou sampon, la final de noiembrie. Stiu ca exista posibilitatea sa nu fie compatibil cu toate tipurile de par si scalp, ar fi culmea sa fie. Am sperante mari de la el - de fapt am avut si acum un an si jumatate, era primul meu sampon...
    Te astept oricand cu intrebari, ma bucur ca te-au ajutat ideile si sfaturile mele, enumerate de tine mai sus.
    Numai bine!

    ReplyDelete
  6. Da, Ioana, important este sa iti ingrijesti parul lung cu ceva potrivit tie, mai ales ca necesita apa din abundenta pt. clatire; mie imi era greu cu parul pana la umeri asa ca l-am mai scurtat, nu din vina sampoanelor solide ce-i drept, ci pt. ca imi lua mult timp dimineata sa mi-l spal in graba ;)) dar imi este dor de parul lung, e mai placut :)
    Despre sapunurile Elenei am povestit si eu pe aici: http://artjokey.blogspot.com/search/label/sapun%20handmade :D pupici!

    ReplyDelete
  7. o da? ai trecut pe la mine? atunci te astept si intre 16-18 decembrie sa iti ofer o mostra de sampon cu bere :) Te astept si sa nu uiti sa porti o traistuta cu zale ca sa te recunosc :)

    ReplyDelete

Any comments? Please do!

Cercei din zale argintate, onix, flori din sticlă Cehia și perle - Zâna Umbrelor - Vândut

Rezervat. Onix tăios, flori de noapte și alb de perlă. Fii Zâna Umbrelor! Cercei din zale argintate, inoxidabile, discuri d...