Saturday 18 January 2014

Leapșa cu cărți

Am citit prima dată leapșa aceasta la Kadia și am zis că o fac. Bineînțeles că nu m-am ocupat când a trebuit de ea și am uitat. Săptămâna aceasta am regăsit-o la Ilda și acum chiar o fac :)

1. Prima amintire cu mine citind.

Eram prin clasa I cred, că abia buchiseam litere și cuvinte și citeam o cărțulie gen revistă de benzi desenate. Era ceva despre câini și vestul sălbatic, oase de dinozauri pe post de filoane de aur. Iar justițiarul era Cow Boy Dog. Bineînțeles că îl citeam ca atare, că cine învățase engleză în 1989?

2. Prima carte pe care am citit-o şi recitit-o.

Nu recitesc cărți, pentru că nu am răbdare. Dar este un pe care mi-aș dori să o recitesc ca să rețin și mai multă informație - Urzeala Tronurilor, Dansul Dragonilor. Am citit toate volumele în toamna lui 2012 când eram însărcinată și țintuită la pat, într-o săptămână.

3. O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească.

Dumbrava Minunată de Mihail Sadoveanu.

4. Locul meu preferat de citit.

Afară, în grădină, sau pe poiană. Cel mai bine pe poiană. Sub un copac umbros, vara. E perfect așa.
Și în pat, musai întinsă, cu o pernă sub cap, dar îmi cam amorțesc brațele :). Tot afară e mai frumos. La mamaie la Surani :)).

5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii.

Un semn de carte neapărat. Vara o limonadă rece, iar iarna o cană de vin fiert.

6. Numărul cărţilor de pe lista mea de viitoare lecturi.

Aici nu am nici o idee. Să văd cum reușesc să mai și citesc, având în vedere că îmi rezerv duminicile și zilele de sărbătoare pentru citit. 

7. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o.

Eu sunt scribul de Mihai Buracu. O carte primită de la niște prieteni, dar greu de citit. Nu din cauza dificultății textului, ci din cauza subiectului, închisorile și regimul de oprimare din perioada comunistă.



8. O carte care mi-a schimbat viaţa într-un fel.

Stăpânul Inelelor de J.R. Tolkien. M-a făcut să cred din nou în povești.

sursa - Piterest


9. O carte care îmi place dar care pare să nu placă nimănui.

Acum nu-mi amintesc nici una, dar promit să revin cu o completare în cazul în care îmi amintesc.

10. O carte care nu îmi place, dar pe care toată lumea pare s-o iubească.

Și aici mulțime vidă. :)

11. O carte care mă intimidează.

Nicolae Steinhardt - Jurnalul Fericirii. Am încercat să o citesc, dar nu am reușit. Cred că nu era timpul ei.


12. Trei dintre scriitorii mei preferaţi.

Jules Verne, James Clavell, J.R. Tolkien, Vintilă Corbul, Gorge R.R. Martin. 5 și buni!


No comments:

Post a Comment

Any comments? Please do!

Cercei din zale argintate, onix, flori din sticlă Cehia și perle - Zâna Umbrelor - Vândut

Rezervat. Onix tăios, flori de noapte și alb de perlă. Fii Zâna Umbrelor! Cercei din zale argintate, inoxidabile, discuri d...