Saturday 25 January 2014

Semn SPRE Carte - Mi-ar place să-mi fie prieten...

Iată că prima lună a proiectului Semn SPRE Carte a aproape de final. Pentru o promovare mai bună a proiectului s-au propus anumite teme despre care să scriem până în ultima duminică a fiecărei luni. Cum ultima duminică a lui ianuarie e mâine, iată-mă cu primul articol al seriei (pe care spre să o completez lunar).
Tema este ”Mi-ar place să-mi fie prieten...” un personaj din cărțile citite de mine până acum, evident. 

Și ce greu mi-a fost să mă decid! Prima carte care mi-a venit în minte a fost Stăpânul Inelelor (o carte pe care o recomand la orice vârstă :D). Dar, era cam greu să aleg un personaj de acolo. Adică, doar un personaj. Așa că m-am mai gândit și răzgândit și m-am decis să o aleg pe Breaca din cartea Mandei Scott - Boudica - Dreaming of the Eagle.


Da, am un blog unde prezint bijuterii lucrate de mine, din zale. Dacă da-ți o raită și prin celelalte articole apărute pe aici, sigur vă dați seama că am o anumită afinitate pentru istorie, dar mai ales pentru istoria antică. Doar lucrez zale. De asemena, puteți observa și că prefer misterele istoriei antice. De aici și alegerea personajului de azi, Boudica.
Nu o să înclin spre feminism desuet când voi spune cât de importante au fost femeile în istoria lumii. Cu ce m-a atras pe mine acest personaj? Cu importanța ei în istoria celților. Boudica a ajuns regină a tribului ei și a jucat un rol important în cadrul războaielor cu romanii pentru cucerirea Britaniei.
Revin la carte, care este o ficțiune istorică (sper că o pot numi așa), care pleacă de la date istorice reale îmbogățite de talentul scriitoarei. Acțiunea se petrece în anul 33 A.D. și prezintă viața Breacăi, fiica uneia dintre căpeteniile tribului Ecenilor. Mult mai cunoscută sub numele de Boudica, sau Boadicea, însemnând Victorioasa, este un personaj captivant. Cartea prezintă foarte bine legăturile din cadrul triburilor celtice, descendența la conducerea acestora și modul în care fiecare membru al elitelor își alegea destinul. La 11 ani, Breaca trece printr-un test de inițiere pentru a-și afla apartenența la grupul ”Visătorilor”, dorind să fie cea care află viitorul membrilor tribului său, dar ajunge în casta războinicilor după ce îl omoară pe ucigașul mamei sale.
Pentru mai mult detalii, vă invit să citiți cartea. 
:)) Pentru că eu trebuie să vă spun de ce aș vrea-o pe Boudica de prietenă. 

În primul rând pentru serile de povestit și bârfit pe care le-am avea. Adică, cât de frumos ar fi să-mi povestească pe unde a mai călărit, ce tatuaj și-a mai făcut, de la cine și-a luat cel mai bine lucrat torques, sau cât de greu e să ți un foc aprins într-un cort. Da, și să-mi arate cum se fac cele mai faine desene albastre pe față, cum se întrețin mândrețe de pletele, oh, șiiii cum se luptă cu lancea. Pentru că prietena mea Boudica știe să mânuiască o lance ca nimeni alta. Vă dați seama ce de informații aș primii doar povestind noi două? Adică, cât de tare ar fi să vorbești cu cineva născut prin 33 înainte de Cristos. Să-i afli obiceiurile, să știi ce mânca, ce bea, cum călărea, cum iubea și cum lupta. De ce nu se înghițeau triburile vecine? De ce luptau celții goi :D? Cum nășteau femeile atunci? Cum trăiau, efectiv.
Și aș ruga-o să-mi povestească cum lucrează bijutierii lor. Cum cele mai fine piese din aur au putut fi lucrate atunci, în era aceea, fără multe instrumente fantasmagorice la dispoziție. Și cum făceau zalele. Ei, asta da informație!
Da, clar aș vrea-o pe Boudica prietenă, pentru că plimbările cu ea, serile la bere, cumpărăturile, aranjatul hainelor și al părului sigur ar avea alte dimensiuni. În loc de plimbare la mall am merge să călărim, poate aș învăța să trag și cu arcul. Am împărți o masă bună la frigare, sigur niște vânat. M-ar ajuta să-mi găsesc un totem pe care să mi-l tatuez și care să mă protejeze.
Înțelegeți voi unde bat.

Lăsând imaginația la o parte, chiar vă recomand cartea, dacă vă plac asemenea subiecte.
Și, poate vă alăturați și proiectului Soniei, Semn SPRE Carte. Dați-mi de știre și mie, da.

No comments:

Post a Comment

Any comments? Please do!

Cercei din zale argintate, onix, flori din sticlă Cehia și perle - Zâna Umbrelor - Vândut

Rezervat. Onix tăios, flori de noapte și alb de perlă. Fii Zâna Umbrelor! Cercei din zale argintate, inoxidabile, discuri d...